Kino nocne

- tradycyjnie zagości w plenerze, na dziedzińcu ponad 200-letniego Browaru Zwierzyniec. Jego repertuar to tzw. "kino środka", filmy godzące artystyczny poziom z walorami komercyjnymi. Z uwagi na miejsce projekcji widzowie będą mogli łączyć wrażenia czysto filmowe z degustacją jedynego w swoim rodzaju, warzonego według oryginalnej receptury, zwierzynieckiego piwa.

 

BELGICA reż. Felix van Groeningen
Belgia/Francja (127 min)

w.: Stef Aerts, Tom Vermeir, Stefaan De Winter

Nagroda Sundance dla najlepszego zagranicznego reżysera dramatu

Film opowiada historię dwóch braci: charyzmatycznego i wybuchowego Franka, męża, ojca i nieuleczalnego kobieciarza oraz jednookiego Jo, właściciela speluny o nazwie Belgica. Gdy Frankowi udaje się uczynić z baru modne miejsce dla miłośników dobrej muzyki, pięknych ludzi i rozpasanej rozrywki, bracia zostają partnerami w biznesie i pracują nad jego rozwojem. Belgica szybko się rozrasta i wydaje się, że bohaterowie odkryli perfekcyjny przepis na sukces...

 


CHEVALIER (Chevalier) reż. Athina Rachel Tsangari
Grecja 2015 (105 min)

w.: Yiorgos Kendros, Panos Koronis, Vangelis Mourikis

Na środku Morza Egejskiego sześciu mężczyzn, którzy wybrali się na rejs luksusowym jachtem, wymyślają szczególną grę. W jej trakcie można grać o wszystko - im bardziej dziwaczne wyzwanie, tym lepiej.  Cel, to wyłonić tego,  kto jest "najlepszy we wszystkim". Nim to nastąpi,  nikt nie zejdzie na ląd...

 


DYKE HARD reż. Bitte Andersson
Szwecja 2014 (90 min)

w.: Lina Kurttila, Peggy Sands, Maria Wagensjo

Zamierzenie kiczowaty, pełen skrzydlatych gitar, złych fryzur i brokatu, queerowy półmusical inspirowany kinem klasy B. Rozrywka ekstremalna i nie dla każdego, ale z silnie kultowym potencjałem. Na scenę wkracza raczej marna lesbijska kapela rockowa. Dziewczyny marzą o wielkiej karierze. Ale żeby przebić się na szczyt, najpierw muszą powalczyć z... cyborgami i wojownikami ninja.

 


WIJ reż. Oleg Stepczenko
Rosja/Ukraina/Czechy 2014 (128 min)

w.: Jason Flemyng, Andriej Smoljakow, Aleksiej Czadow

XVIII wiek. Angielski kartograf, Jonathan Green, wybiera się w celach naukowych na krańce Europy Wschodniej. Po wędrówce przez Transylwanię przeszedł Karpaty, aż znalazł się w wiosce zagubionej wśród lasów. Mieszkańcy jakich tam spotkał, nie przypominają mu w żaden sposób normalnych ludzi...

 


ROMEO I JULIA (Romeo and Juliet) reż. Baz Luhrmann
USA 1996 (120 min)

w.: Leonardo DiCaprio, Claire Danes, Pete Postlethwaite

Srebrny Niedźwiedź za najlepszą rolę męską (L. DiCaprio) na MFF w Berlinie'1997; BAFTA Awards'1998 za reżyserię, scenariusz, scenografię i muzykę

Wariacja na motywach nieśmiertelnej sztuki Szekspira. Intryga jest ta sama co w oryginale, ale sposób podania przyprawia o zawrót głowy. Rzecz nie w tym, że tym razem sztuka została przebrana w kostium współczesny. Ważniejsze jak została sfilmowana i zmontowana, a tutaj najwyraźniej punktem odniesienia stały się dynamiczne i bijące po oczach produkcje stacji MTV. Tym niemniej, Szekspir ten zabieg przeżył.

 

 

      
FALA (Bølgen) reż. Roar Uthaug
Norwegia 2015 (105 min)

w.: Kristoffer Joner, Ane Dahl Trop, Jonas Hoff Oftebro

Nagrody za najlepszą rolę męską (K. Jonner), scenografię i montaż na MFF w Trondheim'2016

Kristian jest geologiem kończącym pracę na placówce zajmującej się monitorowaniem procesów erozyjnych na fiordach. Kiedy jest już jedną nogą na wylocie, odczyty aparatury pomiarowej zaczynają wariować. Kataklizm wisi w powietrzu...

 


CIEŃ (Disorder) reż. Alice Winocour
Francja/Belgia 2015 (98 min)

w.: Matthias Schoenaerts, Diane Kruger, Paul Hamy

Przeszkolony do zabijania z zimną krwią były żołnierz, niespodziewanie dla samego siebie zakochuje się w kobiecie, którą ma ochraniać. Będzie musiał zatem wystawić na ryzyko siebie i osobę, na której mu tak zależy. Czy jest granica, której nawet w imię miłości nie wolno przekroczyć?

 


EL CLAN reż. Pablo Trapero
Argentyna/Hiszpania 2015 (110 min)

w.: Guillermo Francella, Peter Lanzani, Stefania Koessi

Nagroda za reżyserię na MFF w Seattle'2015

Były wojskowy zrobił karierę za czasów rządów junty. Po upadku reżimu stał się czarną owcą. Jako odpowiedzialna głowa rodziny musi zadbać o jej utrzymanie. Uruchamia więc dobrze prosperujący biznes: porwań majętnych obywateli dla okupu.