CARMO reż.: Murilo Pasta; scen.: Murilo Pasta; zdj.: Robbie Ryan; muz.: Zacarías M. de la Riva; Brazylia/Hiszpania/Polska (99 min)

w.: Fele Martínez (Marco Bermejo), Mariana Loureiro (Maria do Carmo), Seu Jorge (opiekun Jesúsa), Paca Gabaldón (Luz Guarany), Norival Rizzo (Alberto Chagas) Thaís Fersoza (Viviane Ladeira), Nanda Costa Rosália (Alecrim), Kiko Bertholini Lucio Mario Espinheira), Clarissa Kiste (Lenice Carbastaflo)

Carmo piękna dziewczyna, raczej wolałaby umrzeć, niż spędzić jeszcze jeden dzień w zapadłej dziurze, w której mieszka. Carmo spotyka Marco samotnika, poruszającego się na wózku inwalidzkim, drobnego kryminalistę, który wiezie transport przemycanych dóbr. Kiedy dwóch bandytów kradnie Marco towar, Carmo oferuje pomoc w zamian za połowę jego wartości. Rozpoczyna się niebezpieczna, radosna, miłosna i lekkomyślna podróż po bezdrożach Ameryki Południowej...

CAMERA OBSCURA(La camera obscura) reż.: Maria Victoria Menis; scen.: Alejandro Fernández Murriay; zdj. Marcelo Iaccarino; muz.: Marcelo Moguilevsky; Argentyna 2008 (85 min)

w.: Florencia Ortiz (Ruth), Patrick Dell'Isola (Jean Baptiste), Silvina Bosco (Eva), Mabi Abele (Imigrantka), Gustavo Pastorini (Imigrant), Joaquín Berthold (David), Malena Figo (Sara), Mirta Bogdasarian (Gertrudis), Elisa Carricajo (Ana), Gonzalo Martínez (Juan)

Gertrudis jest żydowską emigrantką, która urodziła się w chwili, gdy jej rodzice wpływali do portu w Buenos Aires na poczatku XX w. Postrzegana jako brzydka przez swojego młodszego brata,zawsze próbowała wtopić się w otoczenie, pozostać niewidzialną. Poślubiona przez bogatego żydowskiego farmera, miała szczęśliwe życia i kochającą rodzinę. Pewnego razu mąż zaprosił na farmę wędrownego fotografa, który zrobił jej portret. Gertrudis zabaczyła siebie w innym świetle, odkrywając piekno w oczach postronnego obserwatora.

 

MAŁE NIEBO (El cielito) reż. Maria Victoria Menis; scen.: Alejandro Fernández Murriay, María Victoria Menis; zdj. Marcelo Iaccarino; muz.: Diego Rolón, Luis Volcoff; Argentyna 2004 (93 min)

w.: Mónica Lairana (Mercedes), Darío Levy (Roberto), Leonardo Ramírez (Félix), Rodrigo Silva (Chango)

Nagroda FIPRESCI na MFF Hawana 2004; 4 nagrody na MFF San Sebastian 2004

Inspiracją dla reżyserki była prawdziwa historia młodego Argentyńczyka z ubogiej rodziny, ściganego za porwanie dziecka. Kiedy został złapany, okazało się, że opiekował się malcem dużo lepiej niż rodzony ojciec, który maltretował żonę i synka. Chłopak w opiece nad dzieckiem odnalazł sens życia, a rozstanie było większą tragedią niż kara za porwanie. Film wykorzystuje pełen spokoju krajobraz gorących równin do budowania nastroju i operuje ciszą raczej niż dialogiem. Pomimo, że wiele faktów z życia bohaterów pozostaje w sferze domysłów, widz ma wrażenia, że ich poznał, i z empatią odnosi się do ich poczynań.

CAFE DE LOS MAESTROS reż. Miguel Kohan; scen.: Gustavo Santaolalla, Miguel Kohan; Argentyna/Brazylia/USA/Anglia 2008 (90 min)

Wiecznie żywe legendy tanga argentyńskiego w dokumencie porównywanym z "Buena Vista Social Club". "Cafe de los maestros" to muzyczna wędrówka w przeszłość, zawierająca najwspanialsze tanga z lat 40-tych i 50-tych minionego stulecia, w interpretacji największych sław tamtego okresu, jak Atillio Stampone, Leopoldo Federico.

Gustavo Santaolalla, dwukrotny zdobywca Oscara (za muzykę do Babel i Tajemnica Brokeback Mountain), a także pomysłodawca tego projektu, chciał przedstawić swoją wizję sztuki, która według niego wpływa na poczucie tożsamości. Podkreślił, że przede wszystkim zależało mu na pokazaniu "że ta muzyka w dalszym ciągu tętni życiem, nadal grana jest przez muzyków z pasją".

OJCZE NASZ. KREW Z KRWI (Padre nuestro ) reż. Christopher Zalla; scen.: Christopher Zalla; zdj.: Igor Martinovic; muz.: Brian Cullman; USA/Argentyna (110 min)
w.: Jesús Ochoa (Diego), Armando Hernández (Juan), Jorge Adrián Espíndola (Pedro), Paola Mendoza (Magda)

2007 - MFF w Sundance - Grand Prix

Juan i Pedro spotykają się w ciężarówce pełnej meksykańskich imigrantów, jadących bez dokumentów do Nowego Jorku. Obaj jadą w poszukiwaniu lepszego życia. Pedro pokazuje Juanowi zapieczętowany list od matki i opowiada nowemu przyjacielowi, że jedzie na pierwsze spotkanie ze swoim ojcem Diego, bogatym restauratorem, którego dotąd nie wiedział. Pedro jest naiwny i  nie podejrzewa, że na drodze do marzeń staną jakiekolwiek przeszkody. Niestety, rano budzi się okradziony, ląduje na ulicy, jest kompletnie zagubiony w obcym mieście. Jest głodny, nie zna języka, nie ma pieniędzy i żadnego punktu zaczepienia. Snując się bezradnie po Nowym Yorku spotyka Magdę, dziewczynę, która chwyta się wszelkich sposobów, by  zdobyć pieniądze.