KIJOWSKIE FRESKI  (Kijewskije freski) - reżyseria: Siergiej Paradżanow, scenariusz: Siergiej Paradżanow, zdjęcia: Aleksandr Antipienko, muzyka: fugi Johann Sebastian Bach i ukraińska muzyka: obsada: Afanasij Koczetkow (Człowiek – reżyser filmowy), Wija Artmane (Kobieta), Antonina Leftij, Otar Koberidze, Suren Paradżanow (syn reżysera) i mieszkańcy, ZSRR 1966, 13 min (przewidywana długość filmu 75 min)

Kijowskie freski to w zasadzie zmontowane próby do filmu, którego realizację przerwano decyzją władz kinematografii. Materiały te zostały przyjęte we WGIK-u jako praca dyplomowa operatora Antipienki, dzięki temu uratowały się przechowane przez niego w domu.
Gdyby udało się ten film zrealizować, byłby to pierwszy film Paradżanowa odnoszący się bezpośrednio do współczesności. Akcja w pierwotnym scenariuszu rozgrywała się 9 maja 1965 r. w Kijowie, w dniu 20. rocznicy zwycięstwa nad hitlerowskimi Niemcami. Film miał składać się z prologu oraz dziesięciu „fresków” i przedstawiać jeden dzień z życia reżysera filmowego, drobne zdarzenia i sny. Miałby to być także film o Kijowie, widzianym w tym uroczystym Dniu Zwycięstwa. Tkanką podstawową miały być spotkania bohatera z różnymi ludźmi (żołnierze, woźna w muzeum, milicjant, generał, magazynier, grupa dzieci).